Desiguals

Aquests darrers dies han estat marcats per les campanyes publicitàries del dia de la mare. Una data a qui molts fa il·lusió i de la qual s’aprofiten les empreses tot mercantilitzant la jornada. Res de nou. Cada any igual. Hi ha hagut, però, una empresa que s'ha passat de frenada. Hi ha qui diu que la publicitat permet un marge per a ser “canalla”, i que tot s’ha d’encabir en la mesura d’aquestes circumstàncies.

Nosaltres creiem que mentre homes i dones siguem desiguals, no hi ha marge per a la frivolització. Menys en un estat on s’està legislant per eliminar drets de les dones sobre el seu propi cos. En l’anunci en qüestió, es banalitzen les malalties per transmissió sexual, es tracta la maternitat com un caprici i es menysté la voluntat de l’home. A més a més, ho rematen amb un “la vida es chula!”.

Han aconseguit el que volien, impacte mediàtic. Tothom en parla. A quin preu? Al preu de continuar contribuint en un imaginari col·lectiu que costa combatre, on es fomenta la irresponsabilitat. I no podem oblidar que aquesta marca aconsegueix, de retruc, tapar que és una de les marques que no s'ha sumat a l'acord internacional per indemnitzar les víctimes de l'accident de la fàbrica tèxtil de Bangla Desh.

Mentrestant, aquells que ocupem altaveus, per modestos i discrets que siguin, haurem de continuar lluitant per una altra manera de viure el cos, la sexualitat i la maternitat. Des del món local haurem de continuar fent pedagogia, treballant amb els nostres joves, ajudant-los en incrementar la seva autoestima, de manera que no juguin amb les seves vides.