Butlletí Municipal

Una ciutat a les fosques

Un carrer de l'Eixample a les fosques aquest hivern de 2020, estampa massa habitual
Un carrer de l'Eixample a les fosques aquest hivern de 2020, estampa massa habitual | ERC Viladecans

Els episodis meteorològics extrems generen imprevistos que, com la paraula indica, són imprevisibles. També provoquen efectes que requereixen d’un tempo de reacció. Entenem  que cal establir prioritats en la gestió dels desperfectes. Entenem que l'Ajuntament poc o res podia fer per evitar l’apagada general que va afectar més de 1.500 llars arran del temporal Gloria, en molts casos durant més de 40 hores. Però la gestió de les conseqüències sí és responsabilitat de l’equip de govern i aquesta ha estat francament molt millorable.

Davant d’una apagada d’aquestes magnituds limitar-te a dir que estàs "fent un seguiment de la situació" amb l'empresa responsable és com a mínim insuficient. S’espera que pressionis, que demanis solucions ràpides i si l’empresa no te les ofereix que et moguis com a Ajuntament i busquis grups electrògens, respostes, alternatives. Que estiguis al costat de la ciutadania.

També s’espera que mantinguis els veïns constantment informats, per exemple penjant notes informatives als edificis. Que vagis més enllà de penjar un parell de piulades a Twitter dient als afectats que poden utilitzar les dutxes d'Atrium i Podium quan tens famílies amb nens i persones grans que viuen soles sense llum, ni aigua calenta, ni calefacció ni poder cuinar des de fa dues nits. Ampliar els horaris de l’Oficina del Consumidor és una mesura escassa. El que cal és acompanyar als abonats perquè es puguin organitzar i reclamar allò que els pertoca davant les afectacions patides. A Viladecans tenim un problema greu amb l’estat de les instal·lacions elèctriques, molt antigues i sense prou manteniment. Fa mesos que ens queixem per les apagades constants a l’enllumenat de la via pública al casc antic o l’Eixample. Som una smart city amb els carrers a les fosques. El món al revés.