Butlletí Municipal

Amb data de caducitat

Capçalera de la manifestació del 9 de juliol per un bus digne a Viladecans.
Capçalera de la manifestació del 9 de juliol per un bus digne a Viladecans. | Israel Cuña

Quan gestiones una administració tens dues classes de responsabilitat. Primer, allò que depèn de tu -fins i tot a través d’empreses públiques i col·laboració publicoprivada- ha de funcionar bé i respondre a les necessitats de la ciutadania. Un exemple seria el servei de neteja i recollida de residus. Però també t’has de preocupar que tots els serveis en el teu àmbit territorial, en aquest cas Viladecans, es prestin amb la qualitat necessària, encara que les competències siguin d’altres poders públics. Seria el cas del transport interurbà en autobús.

En aquests dos exemples hem pogut veure com l’equip de govern ha fet omissió dels seus deures, ha dimitit de la seva responsabilitat. Pel que fa a la neteja i recollida de residus, des d’ERC fa anys que demanem que es prenguin mesures per millorar un dels serveis pitjors valorats, el més car de tots. Hem demanat que s’estudiï municipalitzar la concessió amb Urbaser per blindar els drets dels treballadors, perquè deixin de guanyar els de sempre i hi guanyem tots. Però els socis de govern continuen amb les inèrcies del passat, un model de ciutat amb data de caducitat.

D’altra banda, en la crisi dels autobusos d’Avanza veiem com fa mesos que el govern de Carles Ruiz ni hi és, ni se l’espera. La ciutadania de Viladecans i municipis veïns està sent víctima d’un traspàs nefast en el servei de transport públic interurbà, de manera que s’estan vulnerant els drets laborals dels conductors, amb un servei pèssim per als usuaris i uns nivells de perillositat severs. Nosaltres seguirem pressionant i fent tot allò que està a les nostres mans per tal que la ciutat rebi els serveis que es mereix. Amb l’objectiu posat a les municipals de 2023, on poden canviar moltes coses.

Bàrbara Lligadas Muñoz